ASHTANGA JÓGA

jogaASHTANGA VINYASA JÓGA, vychází z původní Hatha jógy, je to její dynamická sestra, jejíž pohyby jsou přesně a účelně sestaveny za sebou tak, aby stimulovaly celé tělo. Každá ásana je ozdravná pro konkrétní část organismu. Nedílnou součástí cvičení je dech ( udždžají), dech je slyšitelný (šeptavý), a je úzce spjat s aktivací svalů dna pánevního a břišních svalů ( mula bandha a uddiyana bandha). Nádech i výdech by měl být stejně dlouhý. Viniyasa spojuje dech s pohybem do jednoho plynulého celku. „Ashtanga je o dýchání, zbytek už je jen ohýbání“ (Pattabhi Jois), tento citát vystihuje důležitost dýchání v praktikování jógových cvičení a ne jen při nich , vždyť bez dýchání by nebyl život. Jde-li o kvalitu života, kvalitní dýchání přináší kvalitní život a naopak nekvalitná dýchání způsobuje nekvalitní život . Dalším pojmem se kterým se setkáte v souvislosti s Ashtanga jógou je pohled (dršti). Pohled zaměřený určeným směrem hraje významnou roli v provedení pohybu zvyšuje soustředění na konkrétní situaci a uvědomnění.

Cvičení Ashtanga jógy je náročné podle každého jedince. Na začátku obtížné pozice se velmi rychle stávají jednoduché a vaše schopnosti zvládat složitější pozice, se neustále mají kam posunovat. Cvičím mnoho let různé druhy a typy cvičení, ale pro celkovou sílu a pružnost těla se Ashtanga jóga stala mým favoritem.

Namasté

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *