Fitness Strečink

V dnešním uspěchaném světě je lidstvo plné bolestí. Budu-li hovořit pouze o bolestech pohybového aparátu, nebudu úplně přesná, neboť i ty životní bolesti a starosti ovlivňují pohybový systém člověka.

Bolesti svalů a kloubů způsobuje svalová nerovnováha. Ta vzniká přetížením posturálních svalů, které mají zvýšený svalový tonus, neboť se podílejí na vzpřímeném držení těla a navíc jsou zatíženy díky ochablým fázickým svalům, jejichž funkce pomocníků, při vzpřímeném držení těla je zcela, nebo částečně oslabena. Vzniká zde sice problém s ochablými svaly, ale pro lidský pohybový systém je větším problémem právě přetěžované svalstvo, jehož svalový tonus je stabilně vyšší, než je pro tyto svaly fyziologické. Ani v klidu (ve spánku), si tyto svaly neodpočinou. Je zde špatná látková výměna a velká náchylnost k vnějším vlivům, to znamená hrozí prochladnutí těchto svalů, tuhnutí svalů a výskyt blokací. Zkrácené svaly táhnou klouby do nefyziologických poloh, ty se pak nadměrně opotřebovávají. Proto je velmi důležité svaly nejen posilovat, ale součastně také protahovat.

Proto jsem zařadila do programu lekci Fitness Strečink, pomocí které protáhnete všechny svaly těla. Pro rozproudění metabolických procesů a čaker  bude lekce začínat známým cvičením Pět Tibeťanů.

Pět Tibeťanů je cvičení Tibetských mnichů, které působí jako elixír mládí. Tak ho popsal plukovník Bradford, který toto cvičení na začátku minulého století pro západní svět v Tibetu objevil. Cvičení, které zvyšuje pohyblivost páteře. Pět cviků, které doporučuji provádět denně, minimálně 3x a maximálně 21 x každý cvik.

Strečinkem zkrácených svalů dojde,k vyrovnání svalové nerovnováhy a tím budou vaše problémy s bolestí v zádech a kloubech vyřešeny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *