Trénink pro seniory

Tento článek není jen pro stávající seniory, všichni jednou budeme seniory!!
,,Každý sobě lékařem“, toto přísloví je motem budoucnosti. Jak nám v poslední době ukazuje státní rozpočet, finance na lékařskou péčí ubývají a nezbude nám, než investovat do sebe preventivně. Závratnou rychlostí narůstají tzv. chronicko-degenerativní choroby, metabolické poruchy, obezita se stává nejrozšířenější nemocí na světě. Obezita je však jen spouštěcí mechanismus pro celou řádku dalších nemocí. Je tedy nanejvýš nutné uvědomit si potřebu prevence a přestat se spoléhat na zázraky, které pro nás udělá stát, prostřednictvím bezplatné zdravotní péče. Za své zdraví a s tím spojenou životní kvalitu zodpovídá každý sám. Každé tělo stárne již od narození, obecně platí, že do 26 let věku probíhá v organismu vývoj a po té začíná stárnout. Stárnutí znamená pro naše tělo redukci svalové hmoty, ztráta maximální i rychlostní síly, zhoršuje se koordinace a motorika. Systematický cílený trénink může tyto procesy zpomalit, zastavit a dokonce obrátit.
Jde však o to přestat se litovat, že už jste staří, může to trvat třicet i více let není škoda takto prolitovaného života? Uvědomit si, že nikdy na nic není pozdě, jen je potřeba začít postupně zatěžovat organismus a vytvořit si kondici, se kterou je život snažší a běžné životní činnosti se vykonávají s lehkostí a radostí. I bolesti, které stáří přináší se pak snáší mnohem lépe, organismus je odolnější k nemocem a mnohým se vyhne. Některé již probíhající nemoci zmírní svůj průběh.
Proto vám doporučuji hýbejte se a myslete na přísloví všeho s mírou, jak lenošení tak pohybu. Hýbejte se stejně pravidelně jako jíte, pijete a spíte, naše tělo je na pohyb naprogramováno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *